Anvelopele M+S, interzise în Germania. De ce s-a luat această decizie?

Autor: Radu Țuțulan 02 oct. 2024 Știri auto
Anvelopele M+S, interzise în Germania. De ce s-a luat această decizie?

În Germania, anvelopele M+S, fabricate înainte de o anumită dată, au fost interzise. Decizia a fost luată de autorități deoarece au fost identificate anumite riscuri în ceea ce privește utilizarea acestor tipuri de cauciucuri.

Începând din această lună, șoferii care circulă în Germania trebuie să fie foarte atenți ce tip de cauciucuri folosesc.

Autoritățile din Germania au decis să interzică anvelopele M+S fabricate înainte de anul 2018.

Anvelopele M+S, interzise în Germania

Începând cu 1 octombrie, Germania a interzis complet anvelopele M+S fabricate înainte de 31 decembrie 2017, scrie capital.ro.

Deși aceste tipuri de anvelope nu au mai fost comercializate de ceva vreme, există posibilitatea ca, în continuare, multe vehicule să le folosească.

În condiții de drum de iarnă, vor fi acceptate doar anvelopele de iarnă și cele all-season, care poartă simbolul „Alpin”. Acest simbol ilustrează un munte și un fulg de zăpadă.

Aceste anvelope garantează, astfel, că respectă standardele internaționale în ceea ce privește aderența în condițiile specifice de iarnă.

Ce se întâmplă dacă ești prins cu anvelope M+S

Cei care conduc mașini echipate cu anvelope M+S fabricate înainte de 2018, riscă amenzi de cel puțin 60 de euro.

În cazul unui accident, dacă se demonstrează că a fost cauzat de utilizarea anvelopelor necorespunzătoare, șoferii vor fi obligați, de asemenea, să achite pagubele și chiar pot fi trași la răspundere în instanță, dacă au rezultat victime.

Totuși, există și excepții pentru anumite vehicule. De exemplu, restricțiile în privința folosirii anvelopelor M+S fabricate înainte de 31 decembrie 2017 nu se aplică motocicletelor, mașinilor comerciale agricole și forestiere și nici vehiculelor speciale, cum ar fi ascensoarele motorizate pentru spitale.

În Germania nu există o reglementare generală pentru anvelopele de iarnă. Ci, la fel ca în România, în condiții de gheață, zăpadă sau noroi, circulația este permisă doar cu anvelope de iarnă.

Legea bavareză stabilește ca adâncimea minimă a benzii de rulare să fie de 1.6 mm. Însă, recomandarea pentru anvelopele de iarnă este ca adâncimea să fie de până la 4 mm iar înlocuirea anvelopelor să se facă la cel mult 6 ani.

După această perioadă, cauciucul devine rigid iar aderența la temperaturi scăzute scade.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide